Wednesday, February 1, 2012

Kanogoniyan

(inisorat i Alim Abu Shumail Sultan)

Si-i ko miyangao-ona masa, na tanto a ma-ilot so gi-i kanggiginawai o manga lokes, aya karina-on na igira adna miyada ka piyanekhaw odi na miyakapalagoy a ayam na asar ko makedeg o anda inged miyatago, naso datu sangkoto a darpa na goso mga salinggogopa-iyan na di siran den lamokha taman sa di mabaton sa kababawan angkoto a tamok a mini antap kiran. Sayan oto ko mapiya paparangayan! Anda so mga pipiya parangay a mga Meranao? Anda so mga pipiya a mga Datu? Ogaid na imanto na tanto a mawatan a kiyasalinanon ka o adna phanalokonan a miyada na go katokawi ko kiyatago anon a inged na baden kiya bageran sa diron ka khato-ona!Sayana anan ko marata a betad! Ped sa mga pipiya parangai o Meranao, a mini betad sa kanogonyan, sabap ko kiya paka-lipatiron o kadakelan, na so kabara-onoten sa Datu, asar ko mabasal o Datu so agong iyan na miya kathag so pagetao, na mapiya antonaa-i izogo iyan na ipenggolalan. Giyoto i sabap a mapiya da-a manga ala a mga kasangkapan a itaknar ko mga pepened na miyagaga-iran ko miyanga-oona masa so kambabalai sa mga ala a torogan aya den a mga polaos -yan na so mga ala-a troso. Batano anan di khasowa imanto? So Omar (radiyallahu anhu ) na pitharo iyan: "Da-a Islam oda-a kaisa-isa, na go da-a kaisa-isa o da-a Datu, nago da-a Datu o da-a kapangongonotan!"

No comments:

Post a Comment